کره جنوبی: این آخرین فرصت برای حل بحران هسته ای کره شمالی است

به گزارش وبلاگ حسامم، رئیس جمهوری کره جنوبی در آخرین سال حضور در قدرت اعلام نمود که باید اقدامی عملی درخصوص مذاکرات هسته ای با کره شمالی صورت گیرد.

کره جنوبی: این آخرین فرصت برای حل بحران هسته ای کره شمالی است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ حسامم به نقل از رویترز، مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی امروز (دوشنبه) خاطرنشان کرد که آخرین سال حضورش در کاخ ریاست جمهوری آخرین فرصت برای دستیابی به صلح پایدار با کره شمالی است و اینکه اکنون زمان اقدامی عملی درخصوص مذاکرات هسته ای و موشکی پیونگ یانگ است.

این اظهارات مون در سخنرانی چهارمین سال ریاست جمهوری اش و در آستانه اولین نشست وی با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکاست.

هرچند رئیس جمهوری کره جنوبی به دنبال توافق با همسایه شمالی خود است اما به نظر بایدن علاقه کمی به قرار دادن کره شمالی به عنوان یکی از اولویت های خود داشته باشد.

رئیس جمهوری کره جنوبی در بخشی از سخنرانی خود گفت: من یک سال باقی مانده از دوره ریاست جمهوری خود را آخرین فرصت برای حرکت از صلحی ناتمام به سمت یک صلح برگشت ناپذیر می بینم. اکنون زمانی است که مشورت ها و بحث های طولانی مدت به سرانجام رسیده؛ اکنون زمان عمل فرا رسیده است.

مون جائه این موضوع مذاکره با کره شمالی و خلع سلاح شبه جزیره کره را به نوعی به امضاء خود تبدیل کرد و در نشست های سال 2018 به پیشرفت هایی نیز دست یافت. اما به نظر می رسد در آخرین سال ریاست جمهوری مون، پیونگ یانگ تمایلی به مذاکره نداشته باشد. با اینحال رئیس جمهوری کره جنوبی معتقد است این به معنای عدم تمایل همسایه شمالی به مذاکره نیست بلکه آنها درحال ارزیابی سیاست دولت جدید آمریکا هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کره جنوبی: این آخرین فرصت برای حل بحران هسته ای کره شمالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره جنوبی: این آخرین فرصت برای حل بحران هسته ای کره شمالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید