افزایش شدت بیماری در مبتلایان به دلتا کرونا

به گزارش وبلاگ حسامم، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به دلایل افزایش بار بیماری کرونا در استان سیستان و بلوچستان، گفت: مبتلایان به دلتا کرونا شدت علائم بیشتری را تجربه می نمایند و از نظر مرگ و میر هم می توان گفت مقدار مرگ و میر بیشتری دارد.

افزایش شدت بیماری در مبتلایان به دلتا کرونا

به گزارش وبلاگ حسامم، دکتر مسعود مردانی در تبادل نظر با ایسنا گفت: متاسفانه استان های جنوبی کشور بویژه هرمزگان و سیستان و بلوچستان در شروع پیک پنجم کرونا قرار گرفتند و این فرایند به سمت شهرهای مرکزی تر کشور نزدیک می گردد و این در حالی است که شاهد افزایش شهرهای قرمز هستیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه دماوند، فیروزکوه و آمل هم از قسمت بالایی کشور به رنگ قرمز کرونایی درآمدند.

مردانی درباره شرایط فعلی استان سیستان و بلوچستان، اعلام کرد: به علت کمبود امکانات و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در پی گرمای هوا شاهد چنین وضعی هستیم. از سوی دیگر امکان اینکه سوش هندی ویروس سبب بروز چنین شرایطی باشد هم وجود دارد.

وی درخصوص بروز پیک پنجم کرونا در کشور، اظهار کرد: نشانه های بروز پیک پنجم کرونا در کشور مشاهده می گردد اما باید به شکل رسمی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام گردد.

مردانی درباره علائم ابتلا به دلتا کرونا یا کرونای هندی، توضیح داد: مبتلایان به این نوع جهش، شدت علائم بیشتری را تجربه می نمایند و از نظر مرگ و میر هم می توان گفت اندازه مرگ و میر بیشتری دارد.

وی با اشاره به اینکه درخصوص دارو و تجهیزات برای بیماران کرونایی فعلا مسئله ای وجود ندارد، گفت: پزشکان در حال اجرا کار خود هستند و دارو و اکسیژن به اندازه کافی وجود دارد اما در عین حال توصیه جدی ما به مردم این است که بدانند فرقی در روش های پیش گیری از ابتلا به کرونای هندی، آفریقایی، بریتانیایی، چینی و... وجود ندارد. تنها راه ایمن بودن در شرایط کنونی رعایت پروتکل ها، استفاده از ماسک، شست و شوی دست ها، عدم شرکت در تجمعات و فاصله گذاری اجتماعی است.

منبع: جام جم آنلاین

به "افزایش شدت بیماری در مبتلایان به دلتا کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش شدت بیماری در مبتلایان به دلتا کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید