عظیم ترین منبع ویروس کرونا شناسایی شد

به گزارش وبلاگ حسامم، دانشمندان چینی دریافتند که بیماران کووید 19 میلیون ها ذره ویروسی در ساعت را بازدم می نمایند، حتی اگر علائمی خفیف داشته باشند یا علائم بیماری آنها هنوز بروز نکرده باشد.

عظیم ترین منبع ویروس کرونا شناسایی شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ حسامم به نقل از دیلی میل، نتایج یک آنالیز جدید نشان می دهد، نفس کشیدن یا صحبت کردن رایج ترین شیوه پخش ویروس کروناست و سطوح آلوده کمترین نقش را دارد.

محققان چینی باور دارند، نفس کشیدن و صحبت کردن منبع اصلی انتقال به همراه سرفه است و همین موضوع منجر به شیوع گسترده این ویروس شده است.

دانشمندان چینی دریافتند که بیماران کووید 19 میلیون ها ذره ویروسی در ساعت را بازدم می نمایند، حتی اگر علائمی خفیف داشته باشند یا علائم بیماری آنها هنوز بروز نکرده باشد.

آنها می گویند که این امر احتیاج به ماسک های صورت را برجسته می نماید؛ مردم باید در مکان های عمومی و فضاهای بسته از ماسک صورت استفاده نمایند تا میزان انتقال ویروس کرونا را کاهش دهند.

کارشناسان چینی به MailOnline گفتند: شواهد اکنون حاکی از آن است اجبار به استفاده از ماسک صورت تا حد زیادی بیشترین تأثیر را در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دارد.

پیش از این تصور می شد که منبع اصلی انتقال به وسیله قطرات از سرفه و عطسه است، اما آخرین یافته نشان می دهد که ویروس کرونا می تواند به راحتی در هوا باقی بماند و این همان موضوعی است که منجر به پخش گسترده آن در سراسر دنیا شده است.

این مطالعه که هنوز در یک ژورنال علمی منتشر نشده یا توسط دانشمندان دیگر آنالیز نشده است، توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در پکن اجرا شده است.

سی و پنج بیمار مبتلا به Covid-19 در این آنالیز تحت آنالیز قرار داشتند و نزدیک به 300 نمونه ویروسی از تنفس آنها، روی سطوح و هوای داخل بیمارستان ها جمع آوری شد.

در این مطالعه معین شد که به طور متوسط سه برابر ویروس در نفس بیماران (7/16 درصد) در مقایسه با سطوح (5.4 درصد) وجود داشته است.

بار ویروسی نیز در نفس بیماران نیز چهار برابر بیشتر از نمونه های هوا (3.8 درصد) در اتاق ها و راهروها بود.

ایان جونز، ویروس شناس دانشگاه Reading، گفت: این مطالعه بسیار معتبر است؛ وی به MailOnline گفت: ذرات معلق در هوا عظیم ترین منبع ویروس هستند و مسدود کردن آنها، با یک ماسک بیشترین تأثیر را خواهد داشت.

تصور می شد که سطوح آلوده یکی از اصلی ترین شیوه های پخش Covid-19 است، پس از مطالعات فراوان معین شد ویروس می تواند روزها بر روی فلز و پلاستیک زنده بماند.

در این مقاله، محققان به سرپرستی پروفسور جیانکسین از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های پکن گفتند: این مشاهدات از این اعتقاد گسترده حمایت نمی نمایند که انتقال مستقیم به وسیله تماس با سطوح نقش عمده ای در گسترش کووید 19 دارد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "عظیم ترین منبع ویروس کرونا شناسایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عظیم ترین منبع ویروس کرونا شناسایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید