تعطیلی مدارس، ضعف جسمانی دانش آموزان را افزایش داده است

به گزارش وبلاگ حسامم، مدرس دانشگاه تهران گفت: مجازی شدن مدارس باعث شد تا دانش آموزان از تحرک و ورزش فاصله بگیرند.

تعطیلی مدارس، ضعف جسمانی دانش آموزان را افزایش داده است

عارف سعیدی، مدرس دانشگاه تهران و متخصص فیزیوتراپی در گفت وگو با وبلاگ حسامم گفت: حدود دو سال است که مدارس تعطیل هستند و دانش آموزان به صورت آنلاین آموزش های خود را سپری می نمایند. مجازی شدن کلاس های درس باعث شد تا تحرک دانش آموزان برای حضور در مدرسه و بعلاوه فعالیت های ورزشی آن ها حذف گردد.

او اضافه نمود: با توجه به حضوری شدن همه مدارس کشور از ابتدای آذر؛ باید به سلامت جسمی دانش آموزان توجه ویژه گردد. در واقع فعالیت های ورزشی و فیزیکی دانش آموزان باعث می شد تا از بروز اختلال های اسکلتی عضلانی در سنین رشد آن ها جلوگیری گردد.

او ادامه داد: توصیه می گردد با بازگشایی مدارس، دانش آموزان ساعت درس ورزش خود را مهم بدانند و حتما تمرین های ورزشی و کششی را زیرنظر معلم ورزش انجام دهند. البته با توجه به فاصله گرفتن دانش آموزان از فعالیت های ورزشی، بهتر است جلسه های اول به تمرین های کششی و نرمشی اختصاص پیدا کند تا بدن آن ها برای ورزش های دیگر آمادگی لازم را کسب کند.

این متخصص فیزیوتراپی بیان نمود: ارزیابی و غربالگری دانش آموزان از نظر سیستم اسکلتی عضلانی یک موضوع بسیار حائز اهمیت است که با حضوری شدن مدارس حتما باید در اولویت معلم های علوم ورزشی قرار بگیرد. در واقع به علت 2 سال عدم تحرک لازم در دانش آموزان؛ ممکن است اختلال های اسکلتی عضلانی مانند گودی کمر و زانوی پرانتزی در آن ها دیده گردد که احتیاج به ارزیابی و غربالگری با حضوری شدن مدارس دارد.

سعیدی اضافه نمود: با مجازی شدن کلاس ها، نحوه صحیح نشستن و مطالعه دانش آموزان هم تغییر پیدا نموده است و معلم های ورزش باید با حضوری شدن مدارس نسبت به تدریس و یادآوری صحیح موارد ذکر شده توجه داشته باشند. در صورت مشاهده اختلال های فیزیکی در دانش آموزان؛ حتما این موضوع با والدین آن ها و متخصص فیزیوتراپی مطرح گردد.

سعیدی گفت: ضعیف بودن سیستم اسکلتی دانش آموزان به علت 2 سال آموزش غیرحضوری و اپیدمی کرونا از موضوعات مهمی است که ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای حفظ سلامت دانش آموزان، باید به توسعه فعالیت های مناسب ورزشی برای تقویت سیستم اسکلتی عضلانی آن ها و پیشگیری از اختلال های اسکلتی توجه ویژه گردد.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تعطیلی مدارس، ضعف جسمانی دانش آموزان را افزایش داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی مدارس، ضعف جسمانی دانش آموزان را افزایش داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید