خبرنگاران رشد 34 درصدی صادرات زنجیره فلز روی

به گزارش وبلاگ حسامم، تهران- خبرنگاران- صادرات وزنی زنجیره فلز روی در هفت ماه ابتدایی سال جاری، نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 34 درصدی را ثبت کرد.

خبرنگاران رشد 34 درصدی صادرات زنجیره فلز روی

گزارش روز شنبه خبرنگار مالی وبلاگ حسامم برپایه آمار تجارت خارجی حاکی است، از فروردین تا مهرماه سال جاری 110 هزار و 932 تن زنجیره فلز روی صادر شد که در مقایسه با هفت ماه ابتدایی پارسال از نظر وزن 34 درصد افزایش را نشان می دهد، اما از نظر ارزش کاهش 22 درصدی دارد.

ارزش صادرات دوره این گزارش در زمینه زنجیره فلز روی رقم 152 میلیون دلار را نشان می دهد.

مجموع صادرات بخش معدن وصنایع معدنی در دوره این گزارش 21 میلیون و 176 هزار و 921 تن به ارزش افزون بر سه میلیارد و 49 میلیون دلار ثبت شده است.

کاهش واردات 71 درصدی زنجیره روی

هفت ماهه سال جاری میزان واردات زنجیره روی 10 هزار و 890 تن بود که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته کاهش 77 درصدی را از نظر حجم نشان می دهد.

ارزش واردات زنجیره فلز روی در دوره این گزارش بالغ بر 6 میلیون دلار بود که نسبت به هفت ماهه ابتدایی 1398 افت 71 درصدی دارد.

میزان واردات بخش معدن وصنایع معدنی در هفت ماهه ابتدایی 99 از نظر وزن دو میلیون و 280 هزار و 312 تن را ثبت کرد که ارزش آن بالغ بر یک میلیارد و 754.7 میلیون دلار شد.

مقایسه عملکرد واردات هفت ماهه این بخش از نظر وزن و ارزش در مقایسه با هفت ماهه ابتدایی سال 98 به ترتیب 16 درصد افزایش و سه درصد کاهش نشان می دهد.

به گزارش وبلاگ حسامم، وزارت صنعت، معدن وتجارت سال جاری رشد 25 درصدی (ارزش) برای تولیدات صنایع معدنی را هدف گذاری نموده است که انتظار نمی رود با شرایط تحریم و کرونا این مهم محقق گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران رشد 34 درصدی صادرات زنجیره فلز روی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رشد 34 درصدی صادرات زنجیره فلز روی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید