سود سهام عدالت برای 44 میلیون نفر واریز شد؟

به گزارش وبلاگ حسامم، بخش دوم سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال 98 سهام عدالت در روز دوشنبه 14 تیرماه به حساب صاحبان سهام عدالت چه در روش مستقیم و غیرمستقیم به اندازه 40 درصد واریز شد.

سود سهام عدالت برای 44 میلیون نفر واریز شد؟

در این زمینه بعضی از سهامداران عدالت گلایه کردند که هنوز سود مرحله دوم سهام عدالت خود را دریافت ننموده اند و عده ای هم اعلام کردند که سود برای حدود 5 میلیون نفر واریز نشده است.

در این باره حسین قشمی مدیر سیستم های پرداخت و تسویه شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه گفت: سود سهامداران عدالت مربوط به 40 درصد سود عملکرد سال 98 شرکت ها در تاریخ 14 تیرماه به حساب 43 میلیون و 837 هزار و 413 نفر واریز شد.

وی گفت: مردم برای اطلاع از سودهای دریافت شده سهام عدالت خود می توانند به سامانه سهام عدالت مراجعه نموده و یا با شماره تلفن 1569 تماس بگیرند و از واریز سود خود آگاه شوند.

مدیر سیستم های تسویه و پرداخت شرکت سمات گفت: در این بار مبلغ 3 هزار و 400 میلیارد تومان سودهای دریافتی شرکت های سرمایه پذیر سهام عدالت از 36 شرکت دریافت شده و در 40 درصد به جای مانده سود عملکرد سال 98 به حساب دارندگان سهام عدالت چه در روش مستقیم یا غیرمستقیم واریز شد.

وی گفت: یک شرکت از شرکت های سرمایه پذیر سهام عدالت افزایش سرمایه داشته که در قالب سهام جایزه یا حق تقدم به سهامداران خود پرداخت خواهد نمود.

قشمی گفت: از 49 میلیون سهامدار عدالت، افراد فوت شده طی 15 سال گذشته خارج شده و برای کسانی که شماره شبای معتبر حساب بانکی داشته اند، سود سهام عدالت واریز شد. البته فوتی ها قرار است به روش واریز قهری در یک سامانه مخصوص سامانه قهری فوت شدگان سهام عدالت که در آینده با همکاری قوه قضائیه تشکیل می گردد سود و سهام آنها بین ورثه توزیع گردد، اما هنوز آن سامانه قهری راه اندازی نشده است.

وی در خصوص اینکه چرا سود سهام عدالت به حساب بعضی افراد واریز نشده است، گفت: بعضی از این افراد شماره شبای اشتباهی داده بودند یا حساب بلندمدت و یا حساب مشترک با فرد دیگر معرفی نموده بودند، بعضی حساب ارزی معرفی نموده بودند که ما طبق قوانینی نمی توانیم به حسابهای یاد شده پولی واریز کنیم و کسانی که شماره شبای آنها درست بوده و حساب آنها از نظر توقیف بودن به دستور مقام قضائی و سایر مسائل دیگر در جریان بوده، سود واریز نموده ایم.

قشمی در خصوص اینکه چه تعداد از سودهای واریزی برگشته است، گفت: از 22 بانک که به وسیله آنها سود توزیع شده است، تا به امروز پنج بانک گزارش برگشتی ها را داده اند و بقیه هنوز دریافت نشده است.

مدیر سیستم های تسویه و پرداخت شرکت سمات گفت: بعضی از افراد هم چندین شماره حساب داشتند که فکر می نمایند در شماره حساب آنها واریز نشده، در حالی که در شماره حساب دیگری از آنها این سود واریز شده است.

وی گفت: برای سهامداران عدالت که سود عملکرد سال 98 سهام عدالت را شب عید نگرفته بودند، این بار سود تجمیع شده و به شرط اینکه حساب آنها مشکل نداشته باشد، سود به صورت تجمیع واریز شده است.

به گفته قشمی، 10 درصد به جای مانده سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال 98 در قالب سهام جایزه و افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر به صورت حق تقدم به دارندگان سهام عدالت اختصاص می یابد.

وی گفت: بیشتر کسانی که اعتراض می نمایند سود نگرفته اند، در آنالیز سایر حساب های خود متوجه شده اند که سود آنها به حساب دیگری که قبلاً اعلام نموده است، واریز شده است. اگر حساب اعلام شده مشکل قضائی و توقیفی نداشته باشد، حتما سود سهام عدالت واریز شده است.

منبع: فارس

آخرین اخبار مالی را از کانال تلگرام وبلاگ حسامم دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز

به "سود سهام عدالت برای 44 میلیون نفر واریز شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سود سهام عدالت برای 44 میلیون نفر واریز شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید