اقدامات هلال احمر برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کمپ های اسکان اضطراری

به گزارش وبلاگ حسامم، معاون سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: با هماهنگی دانشگاه های علوم پزشکی هر منطقه اقدامات لازم در مورد رعایت بهداشت در اسکان های اضطراری انجام می گردد.

اقدامات هلال احمر برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کمپ های اسکان اضطراری

حامد سجادی در گفت و گو با وبلاگ حسامم اظهارکرد: سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کمی پیش از تغییر شرایط جوی و ورود سامانه های بارشی که ممکن است منجر به وقوع سیلاب گردد به وسیله هماهنگی های لازم با سازمان هواشناسی و اطلاعیه های این سازمان در جریان قرار می گیرد.

معاون سازمان امداد و نجات هلال احمر ادامه داد: پس از اطلاع سازمان از احتمال وقوع سیلاب به هر استانی آماده باش اعلام می گردد و تمهیدات لازم در مورد فراهم کردن اسکان اضطراری، اقلامی احتمالی مورد احتیاج و.. اندیشیده می گردد. از زمان شیوع بیماری کووید19 در ادامه فراهم کردن این امکانات بسته های بهداشتی نیز مهیا شده است و در اختیار افرادی که به صورت اضطراری اسکان داده می شوند، قرار گیرد و با هماهنگی دانشگاه های علوم پزشکی منطقه اقدامات لازم در مورد رعایت بهداشت در اسکان های اضطراری انجام می گردد تا از شیوع ویروس کرونا در کمپ های اسکان اضطراری جلوگیری گردد.

وی اضافه نمود: علاوه بر توزیع بسته های بهداشتی، در محلی که در گذشته 100 نفر به صورت اضطراری اسکان داده می شدند حالا تعداد نفرات کمتری اسکان داده می شوند تا فاصله آن ها با یکدیگر رعایت گردد. حین ورود این افراد نیز به آن ها توضیحات لازم در مورد رعایت موارد بهداشتی ارائه می گردد.

سجادی با تاکید بر اینکه همیشه سعی ما بر این بوده است که حین اسکان اضطراری از چادر استفاده نکنیم و در صورت امکان افراد در مدارس و... اسکان داده شوند، گفت: به عنوان مثال طی روزهای گذشته در مراغه تپه یکی از مناطق استان گلستان شاهد رانش زمین بودیم و افرادی که دچار خسارت شده بودند به صورت اضطراری در مدرسه اس اسکان داده شدند.

معاون سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه قاعدتا اگر یک خانواده در اتاقی اسکان داده شوند و با بقیه افراد ارتباطی نداشته باشند موارد لازم رعایت می گردد، گفت: سرویس های بهداشتی در مکان ها نیز نظافت می شوند تا از شیوع این ویروس در کمپ های اسکان اضطراری جلوگیری گردد.

وی همچنین گفت: افراد پیش از ورود به مکان های اسکان اضطراری هلال احمر نیز از نظر ابتلا به ویروس کرونا آنالیز می شوند و غربالگری های اولیه مثل آنالیز علائم احتمالی، سنجیدن درجه تب و... انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اقدامات هلال احمر برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کمپ های اسکان اضطراری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات هلال احمر برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کمپ های اسکان اضطراری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید