این 8 خوراکی سالم پاییزی را هر روز مصرف کنید

به گزارش وبلاگ حسامم، آغاز پاییز خیلی از افراد را نسبت به بیماری های مرتبط با ضعف سیستم ایمنی بدن مانند سرماخوردگی، آنفلوآنزا و دیگر عفونت ها آسیب پذیر می نماید، اما میوه ها و سبزیجات مخصوص این فصل، نسبت به ابتلا به بسیاری از بیماری ها مقاومت ایجاد خواهد نمود.

این 8 خوراکی سالم پاییزی را هر روز مصرف کنید

به گزارش دویچه وله، در وب سایت پزشکی Everydayhealth فواید مصرف بعضی از برترین میوه ها و سبزیجات پاییزی معرفی شده است که در ادامه به آن ها می پردازیم.

زغال اخته: زغال اخته به علت داشتن رنگدانه های آنتوسیانین، به عنوان یک خوردنی سالم شناخته می گردد. آنتوسیانین ها که فیتوشیمیایی هستند و رنگ آبی توت ها را موجب می شوند، خطر ابتلا به بیماری قلبی و دیابت نوع 2 را کاهش می دهند.

سیب: ممکن است هیچ میوه ای در فصل پاییز بیشتر از سیب محبوب نباشد. سیب را با پوست بخورید، زیرا حاوی میزان زیادی فیبر و بعلاوه پلی فنول است. پوست سیب ویتامین C دریافتی را افزایش می دهد. علاوه براین، پلی فنول هایی به نام فلاونوئید ها که در سیب و توت ها و چای سبز یافت می شوند، احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می دهند.

گلابی: تقریباً 8 میلی گرم ویتامین C و 206 میلی گرم پتاسیم را از یک گلابی میانه دریافت خواهید کرد. پتاسیم برای یاری به عملکرد بهتر سلول ها بسیار مهم است.

کرن بری: کرن بری با رنگ قرمز چشم نواز یک انتخاب مغذی است. به گفته محققان دانشگاه ماساچوست، آنتوسیانین هایی که رنگ مشخصی به این میوه های قرمز می دهند، ممکن است به کاهش استرس اکسیداتیو یاری کند.

کدو حلوایی: کدو حلوایی حاوی بتاکاروتن است: 5 هزار و 920 میکروگرم بتاکاروتن در یک فنجان کدو حلوایی وجود دارد. بر اساس اعلام مرکز پزشکی دانشگاه روچستر، این رنگدانه گیاهی که به کدو حلوایی رنگ نارنجی می دهد، به وسیله بدن به ویتامین A تبدیل می گردد. ویتامین A برای ایمنی و سلامت چشم مفید است و حتی به حفظ قلب، ریه ها و کلیه ها هم یاری می نماید.

تره فرنگی: این سبزی حاوی فلاونوئید های زیادی به ویژه کامفرول است که یک اثر محافظتی در برابر بیماری های قلبی دارد. تحقیقات امیدوارکننده ای در خصوص تره فرنگی وجود دارد. مطالعات نشان داده که خوردن تره فرنگی و پیاز، احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ را در مردان و زنان کاهش می دهد.

سیب زمینی شیرین: یک انتخاب مغذی و خوشمزه در هر زمان از سال به ویژه در فصل پاییز است. سیب زمینی شیرین حاوی میزان زیادی مواد مغذی از جمله فیبر، ویتامین A و ویتامین C است. در واقع، یک سیب زمینی شیرین میانه 3.6 گرم فیبر دارد. این نوع سیب زمینی حاوی مقادیر زیادی مهمیم است که ضربان های طبیعی قلب را در بدن انسان حفظ می نماید. بعلاوه به تنظیم قند خون یاری نموده و با متابولیسم انرژی و سنتز پروتئین همراه است.

کلم بروکلی: کلم بروکلی به همراه گل کلم در پاییز به وفور یافت می گردد. این سبزی حاوی سولفورافان است. این ماده مغذی موجود در کلم بروکلی می تواند از شما در برابر بعضی سرطان ها محافظت کند. طبق مطالعه منتشرشده در دسامبر 2014 در مجله نیچر، محققان حتی در حال آنالیز این موضوع هستند که آیا سولفورافان می تواند به عنوان درمان سرطان استفاده گردد؟

منبع: فرارو

به "این 8 خوراکی سالم پاییزی را هر روز مصرف کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این 8 خوراکی سالم پاییزی را هر روز مصرف کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید