خبرنگاران امتحانات بیش از 32 هزار دانش آموز کردستانی حضوری برگزار می شود

به گزارش وبلاگ حسامم، سنندج- خبرنگاران- مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا 32 هزار و 626 نفر از دانش آموزان استان (پایه های نهم و دوازدهم) بصورت حضوری و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی برگزار خواهد شد.

خبرنگاران امتحانات بیش از 32 هزار دانش آموز کردستانی حضوری برگزار می شود

رشید قربانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ حسامم گفت: بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا، امتحانات نوبت دوم دانش آموزان پایه های نهم و داوزدهم به صورت حضوری و سایر پایه ها به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: در پایه نهم با توجه به انجام فرایند هدایت تحصیلی، چون مبنای بخشی از این فرایند به نمرات دانش آموز بر می شود؛ کسب نمرات بالا موجب ایجاد تراکم در یک رشته خواهد شد، بنابراین ضرورت دارد که امتحانات حتما به صورت حضوری برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان به اهمیت برگزاری آزمون حضوری در پایه دوازدهم نیز اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه نمرات دانش آموزان در انتخاب رشته در دوره دانشگاه تاثیر خواهد داشت، ضرورت دارد که آزمون به صورت حضوری برگزار شود.

وی یادآور شد: در دوره متوسطه دوم نیز دروس فنی و حرفه ای تا 15 مرداد فرصت دارند بصورت حضوری و صرفا از دروس فنی که امکان برگزاری آزمون به صورت غیرحضوری وجود ندارد؛ آزمون برگزار کنند.

قربانی با اشاره به دغدغه اولیای دانش آموزان در خصوص برگزاری آزمون حضوری با توجه به شیوع ویروس کرونا، گفت: تمام پروتکل های بهداشتی در حوزه های آزمونی رعایت شده است، ضمن اینکه تمام دانش آموزان نیز باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و حتما از ماسک و مواد ضدعفونی استفاده کنند.

وی ادامه داد: در پایه نهم هر دانش آموزی به مدرسه خود مراجعه می کند و باتوجه به اینکه سایر پایه ها هم در مدارس حضور ندارند، فضای مناسبی برای برگزاری آزمون با رعایت فاصله گذاری اجتماعی وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان تاکید کرد: دانش آموزان مبتلا به بیماری کرونا هیچگونه دغدغه ای نداشته باشند چراکه در پایه نهم آزمون مجدد برگزار خواهد شد و در پایه دوازدهم نیز اگر کسی به دلیل موجه بیماری نتوانست در آزمون شرکت کند غیبت موجه محسوب شده و نمره صفر منظور نشده و در شهریور نمره کسب شده جایگزین خواهدشد.

وی از اولیای دانش آموزان خواست: زمان حضور فرزندان خود در حیاط مدرسه تجمع نکنند چراکه به لحاظ مسائل بهداشتی می تواند آسیب زا باشد.

10 هزار و 488 دانش آموز پایه دوازدهم در نوبت خرداد ماه در امتحانات حضوری شرکت خواهند کرد که 120 حوزه آزمونی برای برگزاری امتحانات آنها پیش بینی و تجهیز شده است و در پایه نهم نیز تعداد 22 هزار و 138 دانش آموزان در محل تحصیل خود و به تعداد مدارس دوره اول متوسطه استان، حوزه به عنوان محل برگزاری آزمونی مشخص شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران امتحانات بیش از 32 هزار دانش آموز کردستانی حضوری برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران امتحانات بیش از 32 هزار دانش آموز کردستانی حضوری برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید