شناسایی 20 بیمار مبتلا به قارچ سیاه در مشهد

به گزارش وبلاگ حسامم، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مشاهده بیماری قارچ سیاه در بین مبتلایان به کرونا در بیمارستان های مشهد اطلاع داد.

شناسایی 20 بیمار مبتلا به قارچ سیاه در مشهد

به گزارش ایرنا، دکتر شاپور بدیعی روز چهارشنبه در تبادل نظر با وبلاگ حسامم اضافه نمود: تا به امروز 20 بیمار مبتلا به قارچ سیاه در بیمارستان های امام رضا (ع) و قائم (عج) مشهد مشاهده شده است.

وی اعلام کرد: ویروس دلتا زمینه ضعف سیستم ایمنی را فراهم می نماید و بیماری قارچ سیاه هم در پی ضعف سیستم ایمنی ایجاد می گردد.

وی گفت: هم اکنون بیماران مبتلا به قارچ سیاه در 2 بیمارستان مذکور تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: فقط یک دهم درصد از بیماران کرونایی به قارچ سیاه مبتلا می شوند و طبق گزارش های دریافتی تمام بیماران مبتلا به قارچ سیاه در مشهد از بیماران کرونایی بوده اند.

بیماری قارچ سیاه به وسیله گروهی از کپک ها به نام موکورمیستس ایجاد می گردد که در سراسر محیط از جمله در خاک و گیاهان زندگی می نمایند. موکورمیستس در بسیاری از کشورها، از جمله آمریکا، استرالیا و هند دیده شده است.

قارچ سیاه یک بیماری خطرناک است که با توسعه بیماری کووید 19 در دنیا، در حال شیوع یافتن است. این بیماری در برخی شهر های هندوستان، باعث مرگ تعداد زیادی از مردم شده است. از آنجا که بیماری قارچ سیاه از نوع تهاجمی است، باید سریع تشخیص داده شده و درمان گردد و در صورتی که این کار دیر انجام گردد می تواند باعث نقص عضو و یا حتی مرگ افراد گردد.

قارچ سیاه با علائم تورم چشم و افتادگی پلک، ترشحات تیره رنگ در داخل بینی و علایم مغزی بروز می نماید. قارچ سیاه در افرادی که دارای نقص ایمنی بدن، دیابت و فشارخون بالا هستند، بیشتر بروز می یابد و با توجه به اینکه کرونا سیستم ایمنی بدن را ضعیف می نماید، زمینه بروز این بیماری هم افزایش می یابد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در 24 ساعت گذشته 665 نفر در کشور بر اثر کرونا جان باختند.

در این مدت 39 هزار و 983 بیمار تازه مبتلا به کووید19 هم شناسایی و چهار هزار و 871 نفر از آن ها بستری شدند.

اکنون مجموع بیماران کووید 19 در کشور به چهار میلیون و 796 هزار و 377 نفر رسیده و مجموع جان باختگان کرونا هم به 104 هزار و 22 نفر رسیده است.

منبع: فرارو

به "شناسایی 20 بیمار مبتلا به قارچ سیاه در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی 20 بیمار مبتلا به قارچ سیاه در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید