طرز تهیه ساندویچ مرغ بندری در 6 مرحله ساده به روش ساندویچی ها

به گزارش وبلاگ حسامم، طرز تهیه ساندویچ مرغ بندری آسان و بسیار کاربردی است. کافی است این دستور پخت را بلد باشید تا در کوتاه ترین زمان ممکن یک غذای کامل و خوشمزه را شام و ناهار تهیه کنید. این جنوبی علاوه بر طعم دلپذیر از پروتئین بالایی هم برخوردار است و می تواند نیازهای روزانه بدن به پروتئین را تا حدود زیادی تامین کند. با ما در این مقاله از در همراه باشید تا طرز تهیه مرغ بندری بوشهری به چند روش مختلف را یاد بگیرید.

طرز تهیه ساندویچ مرغ بندری در 6 مرحله ساده به روش ساندویچی ها

مواد لازم برای تهیه ساندویچ مرغ بندری (برای 4 نفر)

مواد اولیهاندازه مورد نیاز
سینه مرغ یا فیله مرغ400 گرم
پیاز (برای پیاز داغ)3 عدد میانه
فلفل دلمه ای1 عدد
گوجه فرنگی1 عدد
آب جوشنصف لیوان فرانسوی دسته دار
سس تند1 قاشق غذاخوری
آبلیمو2 قاشق غذاخوری
روغن زیتون2 قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی2 قاشق غذاخوری
نان باگت4 عدد
زردچوبه، فلفل سیاه، پودر سیر، پودر پاپریکا و نمکبه اندازه لازم
روغن سرخ کردنیبه اندازه کافی
خیارشور و گوجه فرنگیبه اندازه دلخواه
دستکش یکبار مصرف1 عدد

مدت زمان آماده سازی مواد ساندویچ: 30 دقیقه

مدت زمان پخت ساندویچ مرغ بندری: 30 دقیقه

اندازه کالری در یک عدد ساندویچ مرغ بندری: حدود 470 کیلوکالری

مراحل طرز تهیه ساندویچ مرغ بندری

مراحل طرز تهیه ساندویچ مرغ بندری را دنبال کنید و از نوش جان کردن این ساندویچ خوشمزه به روش بازاری و مغازه ای لذت ببرید.

مرحله اول: پیاز را با تکه های مرغ تفت دهید

در اولین مرحله از طرز تهیه ساندویچ مرغ بندری لازم است فیله یا سینه مرغ بدون پوست را تفت دهید. برای این منظور، پیشنهاد می کنیم ابتدا یکی از پیازها را به خوبی بشویید و به صورت نگینی برش دهید. سپس، تابه مناسبی را انتخاب کنید و اندازهی روغن در آن بریزید و روی شعله قرار دهید.

سپس، قطعات پیاز نگینی را به تابه را اضافه کنید. پیازها را تفت دهید تا سبک شوند. در این فاصله، مرغ را به قطعات مکعبی کوچک خرد کرده و به تابه حاوی پیاز اضافه کنید. پس از آن، اندازهی نمک، فلفل سیاه و زردچوبه هم به این ترکیب بیافزایید تا فیله مرغ کاملا طعم دار و خوشمزه شده و آبش کاملا کشیده شود.

برای خرید گوشت مرغ، پیاز داغ منجمد، نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و روغن سرخ کردنی می توانید به صورت و اینترنتی از طریق فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله دوم: آبلیمو، ادویه ها و سس تند را اضافه کنید

حالا، قطعات مرغ ریز و پخته شده را مجددا ریش ریش کنید. در این بخش، لازم است تکه های مرغ تفت داده شده را در یک کاسه بریزید و آبلیمو، روغن زیتون، پودر سیر، پودر پاپریکا و همچنین، سس تند را به آن اضافه کنید. پیشنهاد می کنیم، دستکش یک بار مصرف بپوشید و این ترکیب را با استفاده از دست ماساژ دهید تا مواد به خورد مرغ بروند.

برای خرید دستکش یک بار مصرف، آبلیمو، روغن زیتون، پودر سیر، پودر پاپریکا و سس تند می توانید به صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله سوم: باقی پیازها و فلفل دلمه ای را آماده کنید

حالا، باقی پیازها و فلفل دلمه ای را به صورت نگینی خرد کنید. سپس، آن ها را هم همراه با اندازهی نمک، زردچوبه و فلفل سیاه تفت بدهید و مطمئن شوید که تند و مزه دار شده باشند.

مرحله چهارم: گوجه فرنگی را رنده کنید

در این مرحله از طرز تهیه ساندویچ مرغ بندری، گوجه فرنگی را پوست بگیرید و رنده کنید. سپس، آن را همراه با رب گوجه به تابه حاوی پیاز و فلفل دلمه اضافه کنید و هم بزنید تا به اندازه کافی تفت ببیند و رنگ بیندازد.

برای خرید رب گوجه فرنگی می توانید به صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله پنجم: مرغ مزه دار شده را اضافه کنید

اکنون باید مرغ ریز و طعم دار شده را همراه با اندازه کمی آب جوش به ترکیبات داخل تابه اضافه کنید. یادتان باشد، تا این جا همه مواد اولیه کاملا پخته شده اند. بنابراین، اندازه آب باید به اندازه ای کم باشد که این مواد فقط با یکدیگر یک پارچه شوند، طعم بگیرند و غلیظ شوند. بنابراین، باید صبر کنید تا آب اضافی آن کاملا کشیده شود.

مرحله ششم: ساندویچ مرغ بندری را آماده و سرو کنید

در این مرحله، لازم است نان باگت را به صورت طولی برش دهید و در صورت لزوم، اندازهی از خمیر داخلش را خالی کنید. بسته به ذائقه، اندازهی سس کچاپ و سس تند را داخل نان بریزید و با استفاده از چاقو به طرفین نان بمالید. سپس، چند قاشق از مایه مرغ بندری را داخل نان باگت ریخته و ساندویچ را به دلخواه با برش های گوجه فرنگی، خیارشور و جعفری تازه و خرد شده کامل کنید. نوش جان!

برای خرید خیارشور و نان باگت می توانید به صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه های اقدام کنید.

روش تهیه ساندویچ مرغ بندری با سوسیس

طرز تهیه ساندویچ مرغ بندری با سوسیس هم دقیقا مانند همان چیزی است که در بالا گفتیم. با این تفاوت که لازم است 200 گرم سوسیس را هم به صورت نگینی خرد کرده و همراه با پیاز و فلفل دلمه تفت دهید. سپس، مانند دستور بالا کلیه مواد را با هم ترکیب کرده و نوش جان کنید. به این ترتیب ساندویچ شما تا حدی طعمی شبیه به خود می گیرد.

برای خرید می توانید به صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه های اقدام کنید.

روش تهیه ساندویچ مرغ و قارچ بندری

برای تهیه ساندویچ مرغ و قارچ بندری هم باید کلیه مراحل بالا را مو به مو دنبال کنید. با این تفاوت که در هنگام تفت دادن فلفل دلمه ای و پیاز لازم است 200 گرم قارچ خرد شده را هم اضافه کنید. این مواد را همراه با هم تفت دهید و باقی مراحل را عینا مثل روش اول تکرار کنید.

برای خرید می توانید به صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه های اقدام کنید.

روش تهیه ساندویچ بندری با مرغ و سیب زمینی

روش طبخ این مدل ساندویچ بندری مرغ خوشمزه هم درست مانند همان چیزی است که در مراحل طرز تهیه ساندویچ مرغ بندری گفتیم. تنها تفاوتش این است که باید 2 عدد سیب زمینی میانه را به صورت نگینی خرد کرده و جداگانه سرخ کنید. سپس، آن ها را هم به باقی مواد مرغ بندری اضافه کنید و اجازه دهید همراه با آن ها پخته و جا افتاده شود و سپس ساندویچ خود را درست کنید.

نکات مهم در طرز تهیه ساندویچ مرغ بندری

  • در صورت تمایل، می توانید 200 گرم پنیر پیتزا یا پنیر گودا هم به ترکیبات ساندویچ مرغ بندری اضافه کنید. برای خرید انواع پنیر پخت و پز می توانید به صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه های اقدام کنید.
  • در صورت تمایل، می توانید اندازهی ادویه کاری و فلفل قرمز هم به ترکیبات مرغ بندری اضافه کنید تا یک ساندویچ بندری تند و تیز و خوش عطر داشته باشید. برای خرید فلفل قرمز و ادویه کاری می توانید به صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه های اقدام کنید.
  • مایه ساندویچ مرغ بندری را تا 3 روز می توانید در یخچال نگهداری کنید. البته، این به شرطی است که ترکیبات را در ظروف شیشه ای یا پلاستیکی درب دار بریزید و دمای یخچال را ثابت نگهدارید.
  • علاوه بر نان باگت می توانید از هر نان دیگری که دوست دارید برای ساندویچ کردن خوراک مرغ بندری استفاده کنید.

فوت و فن های خوشمزه شدن ساندویچ مرغ بندری

آیا در هنگام تهیه ساندویچ مرغ بندری به جای سینه مرغ می توانیم از ران مرغ استفاده کنیم؟

بله. در صورت تمایل، می توانید ران مرغ را با فیله یا سینه مرغ برای درست کردن خوراک مرغ بندری جایگزین کنید. در این صورت باید تکه های ران مرغ را بعد از پخت از استخوان جدا کنید.

آیا ساندویچ بندری را می توان با گوشت چرخ کرده هم درست کرد؟

بله. در دستور پخت بالا، گوشت چرخ کرده را با مرغ جایگزین کرده و کلیه مراحل را عینا مثل دستور گفته شده در این رسپی دنبال کنید.

منبع: افق کوروش

به "طرز تهیه ساندویچ مرغ بندری در 6 مرحله ساده به روش ساندویچی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ساندویچ مرغ بندری در 6 مرحله ساده به روش ساندویچی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید