مجلس جهت خدمت رسانی خیرین سلامت را هموار کند، توجه به موضوع خیرین سلامت در کشور و اثرگذاری آن بر توسعه سلامت

به گزارش وبلاگ حسامم، در روزهایی که کشور از شیوع کرونا آسیب پذیر شده و همه روزه شاهد اتفاقات ناخوشایندی از همه گیری آن هستیم استفاده از ظرفیت های خیرین سلامت، به ویژه در مناطق کم برخوردار می تواند کمک حال وزارت بهداشت و کادر درمانی باشد.

مجلس جهت خدمت رسانی خیرین سلامت را هموار کند، توجه به موضوع خیرین سلامت در کشور و اثرگذاری آن بر توسعه سلامت

گروه اجتماعی خبرگزاری وبلاگ حسامم-محسن فتحی*؛ توجه به ظرفیت های مختلف کشور در حوزه های بهداشتی و درمانی و استفاده از آن ها در کاهش آلام مردم ازجمله موضوعاتی است که هم از سوی جامعه و هم از سوی متولیان سلامت همواره مورد توجه بوده و اقبال عمومی را به همراه داشته است.

شاید یکی از مهم ترین راهکارهایی که برای نیل به این هدف می تواند مورد استفاده مسئولان اجرایی در مدیریت کلان حوزه سلامت قرار گیرد، استفاده از ظرفیت های عمومی در این بخش است که در قالب مشارکت های مردمی و هدایت این کمک ها به سمت وسوی اولویت های حوزه سلامت در کشور می تواند رهنمون گردد.

در این زمینه مدیریت جذب منابع اقتصادی و اقتصادی و رهنمون کردن آن به سمت وسوی اولویت های درمانی کشور ازجمله اهدافی است که می تواند زمینه ساز کاهش مسائل و مسائل بخش های مختلف درمانی کشور را به همراه داشته باشد.

با نگاهی عمیق تر به این موضوع می توان دریافت که یکی از بااهمیت ترین و شفاف ترین بخش هایی که امکان حضور و فعالیت در این عرصه را دارد خیرین سلامت هستند که با به میدان آوردن ظرفیت های خود در تمامی بخش ها این فرصت را برای فضای بهداشتی و درمانی کشور فراهم می سازند تا به صورت جهادی معضلات این بخش بررسی و در اسرع وقت حل وفصل گردد. تجربه ای که طی سالیان اخیر به خوبی جواب داده و هرزمان که این عزیزان در قالب سمن ها و تشکل های مرم نهاد وارد عرصه خدمت رسانی شده اند شاهد اتفاقات ارزشمند و ماندگاری در سطح کشور بوده ایم.

نکته مهمی که در این زمینه قابل توجه است وظیفه مجلس شورای اسلامی، به ویژه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس است که در صورت وجود موانع در انجام فعالیت این بخش، با اصلاح قوانین قبلی و یا تدوین قوانین جدید شرایطی را فراهم آورند تا عرصه خدمت رسانی این عزیزان تسهیل شده و موانع قانونی به حداقل کاهش پیدا کند.

در این روزهایی که کشور از شیوع کرونا آسیب پذیر شده و همه روزه شاهد اتفاقات ناخوشایندی از همه گیری آن هستیم استفاده از ظرفیت های خیرین سلامت، به ویژه در مناطق کم برخوردار می تواند کمک حال وزارت بهداشت و کادر درمانی باشد.

تأمین تجهیزات لازم و مرتبط با درمان کرونا و نیز لوازم و وسایل پیشگیری و مقابله با این بیماری ازجمله اقداماتی است که خیرین سلامت می توانند برای انجام آن برنامه ریزی کرده و بر روی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برای همراهی و کمک در این عرصه حساب باز کنند.

در این خصوص حضور خیرین سلامت در طرح کمک مؤمنانه که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان یکی از راهکارهای اساسی در کمک به مردم در دوران کرونایی پیشنهاد شد نشان داد که تا چه اندازه این کمک های بهداشتی و درمانی در مهار این بیماری منحوس در ماه های ابتدایی مؤثر بود.

*عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی

4076/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "مجلس جهت خدمت رسانی خیرین سلامت را هموار کند، توجه به موضوع خیرین سلامت در کشور و اثرگذاری آن بر توسعه سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس جهت خدمت رسانی خیرین سلامت را هموار کند، توجه به موضوع خیرین سلامت در کشور و اثرگذاری آن بر توسعه سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید