روغن کانولا برای مو

به گزارش وبلاگ حسامم، آیا می توان از روغن کانولا برای مراقبت از موها استفاده کرد؟ ادامه مقاله را بخوانید تا جواب را پیدا کنید.

روغن کانولا برای مو

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

آیا می توان از روغن کانولا برای مراقبت از موها استفاده کرد؟ ادامه مقاله را بخوانید تا جواب را پیدا کنید.

روغن کانولا از گیاه کلزا تهیه می گردد. کلزا متعلق به خانواده خردل است. روغن کانولا روغن خوبی است که چربی های اشباع کمی دارد و حاوی میزان زیادی چربی های غیر اشباع است. افراد زیادی از روغن کانولا برا آشپزی استفاده می نمایند. ولی، آیا از روغن کانولا برای مراقبت از موها هم می توان استفاده کرد؟ این کار ممکن است زیرا، روغن کانولا هم مانند همه روغن ها دارای خاصیت مرطوب نماینده است. افراد زیادی ادعا می نمایند که روغن کانولا موها را نسبت به روغن های دیگر بهتر می پوشاند. استفاده منظم از روغن کانولا می تواند به حفظ رطوبت موها یاری کند. به علاوه، روغن کانولا مقرون به صرفه قیمت و به آسانی در دسترس است. در این مقاله بعضی از فواید روغن کانولا برای مراقبت از موها و روش هایی که می توانید از آن ها بدین منظور بهره ببرید ارائه شده است.

فواید روغن کانولا برای مو

روغن کانولا برای مرطوب کردن موها عالی است. از روغن کانولا می توان برای نرم کردن موها و بعلاوه برای ماساژ دادن پوست سر هم استفاده کرد. اگر موهای خشک دارید، می توانید به طور منظم از روغن کانولا بهره ببرید. شما بعلاوه می توانید روغن کانولا را به ماسک مو اضافه کنید. استفاده منظم از روغن کانولا به نرمی ، درخشندگی و تقویت موها یاری می نماید.

نکاتی برای مراقبت از موها

از روش های گوناگون می توان با روغن کانولا برای مراقبت از موها استفاده کرد. شما می توانید روغن کانولا را به تنهایی بهره ببرید یا آن را با روغن های دیگر مانند روغن نارگیل ، روغن زیتون یا روغن جوجوبا مخلوط و بهره ببرید. شما بعلاوه می توانید روغن کانولا را با روغن های اساسی مانند روغن رزماری ، روغن درخت چای ، روغن اسطو خودوس و غیره مخلوط کنید و اثر بخشی آن را افزایش دهید. از روغن کانولا می توان به اسم یک روغن حامل هم استفاده کرد پس، مخلوط کردن آن روغن های اساسی دیگر ممکن است. در اینجا چندین روش برای مراقبت از موها ارائه شده است که می توانید از آن ها بهره ببرید.

3 قاشق غذاخوری روغن کانولا و 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون را مخلوط کنید. مخلوط را روی موها و پوست سر خود بمالید. پوست سر را به مدت 10-15 دقیقه به خوبی ماساژ دهید. سپس، موها را با یک حوله گرم بپوشانید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه باقی بماند. سپس، موهای خود را بشویید.

اگر از شور ه سر رنج می برید، روغن کانولا را با روغن درخت چای در نسبت 10:3 مخلوط و از آن بهره ببرید. اگر دچار ریزش مو هستید، استفاده از مخلوط روغن زیتون ، روغن کانولا و روغن بادام مفید است. میزان مساوی از این روغن ها را با هم مخلوط کنید و چند قطره روغن اسطو خودوس و رزماری به آن اضافه کنید. استفاده منظم از این روش به کنترل ریزش مو یاری خواهد نمود.

شما با استفاده از روغن کانولا می توانید ماسک مو هم تهیه کنید. برای انجام این کار 4 قاشق غذاخوری روغن کانولا و 6 قاشق غذاخوری مایونز را مخلوط کنید و میزانی روغن اساسی به آن اضافه کنید. سپس، این مخلوط را روی موهای خود بمالید و موها را کامل بپوشانید. اجازه دهید مخلوط به مدت 2 ساعت باقی بماند و سپس، موهای خود را بشویید.

روغن کانولا فاقد مواد شیمیایی و تقریباً بی خطر است. اگر می خواهید موهایی درخشان و سالم داشته باشید، روغن کانولا انتخاب خوبی است.

منبع: راسخون

به "روغن کانولا برای مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روغن کانولا برای مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید