چگونه جای جوش را از بین ببریم؟

به گزارش وبلاگ حسامم، احتمالاً شما هم در مراحلی از زندگی تان، آکنه یا جوش را تجربه نموده اید. با این حال مطمئنا هیچ کس دوست ندارد اثری از جوش روی صورتش بماند. در ادامه با روش هایی طبیعی برای از بین بردن جای جوش آشنا خواهید شد.

چگونه جای جوش را از بین ببریم؟

زمانی که روی صورت یا هر قسمتی از بدن، منافذ پوست به وسیله چربی پوست مسدود شده، آکنه و جوش به وجود می آید.

حدود 80 درصد از جمعیت دنیا بین سن 11 تا 25 سالگی جوش می زنند و تعداد کمی از آن ها تا سن 40 سالگی نیز ادامه دارد.

دلایل ایجاد جای جوش

جای جوش معمولاً به علت به وجود آمدن جوش های بزرگ و چرکی است که در پوست نفوذ می نمایند و گاهی اوقات دیوار فولیکول را از بین برده و به بافت های پوستی سالم صدمه می زنند. بعلاوه جای جوش می تواند به علت از دست رفتن یا صدمه به بافت ها و کلاژن ها باشد.

روش های طبیعی برای از بین بردن جای جوش

روش های طبیعی متعددی برای از بین بردن جای جوش وجود دارد. حتی ممکن است هم اکنون بعضی از مواد لازم برای بعضی از این روش ها را در آشپزخانه خود داشته باشید.

1- جوش شیرین

جوش شیرین می تواند به عنوان یک کرم لایه بردار عمل کند؛ زیرا دانه های کوچک آن، سلول های مرده پوست را از بین می برند.

برای استفاده از این روش، چند قاشق چای خوری جوش شیرین را با مقداری آب ترکیب کنید تا یک ماده خمیری شکل به دست آید. سپس خمیر را بر روی صورت خود بمالید و یک تا 2 دقیقه ماساژ دهید. بعد از چند دقیقه صورت خود را با آب بشویید. از قلم نیاندازید که بعد از این کار از یک مرطوب نماینده بهره ببرید؛ زیرا جوش شیرین پوست را خشک می نماید.

2- روغن نارگیل

روغن نارگیل یک مرطوب نماینده طبیعی است و شامل مواد مغذی مختلفی است که برای پوست بسیار مفید است. به آرامی روغن نارگیل را روی پوست خود بمالید و به مدت چند دقیقه ماساژ دهید.

شستن آن اختیاری است؛ زیرا شما می توانید روغن نارگیل را به مدت طولانی روی پوست خود نگه دارید؛ اما اگر احساس بدی دارید، می توانید پس از چند دقیقه پوست خود را با پاک نماینده های طبیعی پاک کنید.

3- خیار

گفته می گردد که PH خیار همچون PH پوست انسان است. در نتیجه می تواند به طور طبیعی فرایند درمان پوست را تسریع کند. بعلاوه خیار باعث آبرسانی به پوست می گردد. چند قطعه خیار را برداشته و بر روی جای جوش های خود بگذارید. سپس بعد از 30 دقیقه آن ها را برداشته و صورت خود را با آب سرد بشویید.

4- لیمو

لیمو به علت خاصیت سفیدنمایندگی اش بسیار معروف است. تحقیقات نشان می دهد که به علت وجود مواد معدنی و ویتامین های موجود در آب لیمو، این میوه برای از بین بردن جای زخم ها بسیار مفید است.

با استفاده از یک تکه پنبه مقداری آب لیمو روی صورت خود بمالید. بعلاوه می توانید با اضافه کردن مقداری عسل به آب لیمو یک ماسک صورت درست کنید. عسل به ماسک شما خاصیت ضد باکتریایی می بخشد و به آب لیمو یاری می نماید تا پوست شما را به سرعت درمان کند.

5- یخ

ماساژ صورت با یخ یکی از درمان های قدیمی برای از بین بردن زخم آکنه، بستن منافذ بزرگ پوست و صاف کردن پوست است. مسلماً یخ نمی تواند جای جوش را به طور کامل از بین ببرد؛ اما ظاهر آن را به طور قابل توجهی کاهش می دهد.

6- سیب زمینی خام

سیب زمینی حاوی پتاسیم، سولفور، فسفر و کلرین است و می تواند یک درمان خوب برای جای زخم ها باشد. یک سیب زمینی را شسته و پوست بگیرید. سپس قطعه ای از آن را بر روی جای جوش خود بگذارید. مطمئن شوید که آب سیب زمینی به پوست شما نفوذ نموده باشد. پس از 10 دقیقه پوست خود را بشویید.

7- روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از ویتامین است که می تواند به فرایند درمان پوست یاری کند. بعلاوه روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان است که باعث از بین بردن باکتری ها می گردد.

مقداری روغن زیتون را روی پوست خود بمالید و 5 تا 10 دقیقه ماساژ دهید. سپس چربی اضافی را پاک کنید و بگذارید که روغن به مدت 15 تا 20 دقیقه بر روی پوست شما بنشیند. سپس صورت خود را با یک پاک نماینده طبیعی بشویید.

8- سرکه سیب

سرکه سیب حاوی آنتی اکسیدان و آنزیم هایی است که برای سلامتی بسیار مفید هستند. بعلاوه این ماده به علت توانایی اش در حذف چربی ته نشین شده روی پوست، برای درمان جای جوش بسیار مفید است. سرکه سیب به عنوان یک کرم لایه بردار به ایجاد یک لایه تازه و سالم یاری می نماید.

سرکه سیب و آب را به نسبت مساوی با هم مخلوط نموده و با استفاده از یک تکه پنبه روی صورت خود بمالید و بگذارید به مدت چند دقیقه روی پوست بماند. سپس صورت خود را با آب بشویید و خشک کنید.

منبع: فوت و فن

به "چگونه جای جوش را از بین ببریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه جای جوش را از بین ببریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید